tindrakarlsson

Alla inlägg under juli 2012

Av Tindra Li Karlsson - 30 juli 2012 07:19

jag vaknade nyss och jag kollade på min mobil hur mycket klockan var.

det stod att den var kvart över 6.

men när jag kolla på klockan i köket så var den kvart över 7,

då kom jag på att jag hade min klocka inställd på engelsk tid

Av Tindra Li Karlsson - 29 juli 2012 21:21

Idag har jag gjort ganska mycket...

Först ringde min kompis Emelie och frågade om jag ville följa med henne och bada vid Krokodilbadet,

såklart jag ville följa med.

vi badade och hade roligt.

När vi åkte hem till mig så spela vi Wii.

vid klockan 17.50 kom emelies mamma och hon åkte hem, men 

samma sekund som Emelie åkte kom felicia.s


jag och felicia va ute och lekte.

när klockan var 8.00 kom felicias mamma och vi åkte och tog ett kvällsdopp.

först var det kallt men det blev varmare o varmare varje sekund,

vi badade bara några minuter innan vi gick upp.

det låter säkert som om det var kallt men det var faktiskt skönt


Av Tindra Li Karlsson - 29 juli 2012 10:39

jag har varit i england nu i en vecka det har varit jä'tte roligt.7

jag har varit på en engelsk skola 2 tim per dag och tränat engelska med två andra tjejer

i min ålder.

vi har badat i havet det var kul... men om det inte hade varit saltvatten skulle det va roligare.

jag fyllde ju år i england det var kul och  jag fick presenter och "tårta"..... det var inte vanlig tårta utan glasstårta med hallon och blåbär runt, mums!!!

    

när vi var på engelska flygplatsen i london hade dem världens roligaste   sushi resturang, maten snurade runt på natt rullband som gick melan borden. föra attb man skulle veta hur mycket maten kosta hade dem en liten  broschyr som det stod vilka färger det skulle va på tallrikarna och hur mycket det kosta.


Av Tindra Li Karlsson - 17 juli 2012 14:51

Nu sitter jag i bio salongen och ska titta på ice age 4

Av Tindra Li Karlsson - 3 juli 2012 09:37

  Igår va vi och kollade på en ny dator till mig, vi gick och tittade på elgiganten,siba och media mark.

vi hittade en bra dator som passade mig som vi köpte på siba.

min förra dator var 8 år  gammal så man märker en stor skillnad.


  1. på min gammla dator tog det nästan 10 min och starta den( jag överdriver INTE)
  2. På sims så tog ladningarna säkert 15 min och nu nån minut eller sekund.
  3. allting var jätte suddigt på  min gamla dator och nu är det inte ett dugg suddigt.

Men tack mamma och pappa för att ni köpte en ny dator till mig jag är så glad så att jag .... vet inte vad jag ska göra

    



Ovido - Quiz & Flashcards