tindrakarlsson

Alla inlägg under april 2012

Av Tindra Li Karlsson - 15 april 2012 18:55

Idag badade jag och mina två bästisar Alin och Felicia.

Från början var det kul men man blev så trött så vi gick upp och bastade lite snabbt och sen åkte vi hem.

När vi skulle lämna hem Alin så sa mamma att vi skulle fika där, jag blev ju så klart glad vi lekte och hade roligt.

 Men det blev inget kort fika vi var där i säkert mer en 2 timmar så det var inget fika där man sprang in tog en

  bulle och gick ut.


今天我和我小朋友一起去游泳。

我们游泳完了就去我朋友的家。

我和她一起玩,我的妹妹也要跟我们玩。

我的朋友很乐意


Av Tindra Li Karlsson - 14 april 2012 15:44

Jag har skrivit en saga på skolan, och tänker här och nu skriva ner den på bloggen.

den heter    
                               Katten Zorro och Fisken guldis


     -Hej,

      Jag heter Zorro och min bäste kompis heter Guldis och är en guldfisk.

      Själv så är jag en svart katt med ett rött halsband där det står ZORRO.

      Jag lärde mig känna Guldis då han kom hem till oss i en genomskinlig

      plastpåse,jag tyckte synd om honom. Men nu bor han i en glasskål.     

      Idag när Guldis låg och sov kom min matte och trodde att han var död ,

      men jag stoppade henne och lurade henne med att jag hade ont i tassen.

      och hon gick på det. För vem vill ha en bästa kompis ner spollad i toaletten.

       Det var någon som knackade på dörren..... jag hoppades att det inte var    

       min mattes bror han är bara så jobbig. Men jag hadde fel och han hade sin

      dotter Ninni med sig.

      -NEJ!!!

       hon sprang fram till mig och kramade mig, hon lukta hund.

      -Åh, det borde jag ha tänkt på.

       En stor svart shäfer klev in i vårt kök.

       - Mamma!

        Jag sprang in i min myshörna och låg där i ca en kvart.

        men när jag hörde dörren smälla igen så kunde jag slappna av.

        Jag gick ut och skulle ta en promenad men utan någon kompis så skulle det

         vara tråkigt, då kom jag på en idé. Jag kunde ta med mig Guldis.

         Jag tog fram en orange hink och försökte inte spilla när jag skulle hälla ner   

         vattnet från Guldis skål till hinken. Men jag råkade spilla lite.

          ´Guldis hade sagt okej,och att det var okej att han fick vara i den

           oranga hinken.

          När vi hade gått en bit så tänckte ja kunde stanna och ta en paus.

          Då märkte jag att vi hade gått vilse, vilse i skogen det var omöjlöigt att

          hitta ut. jag sa det till Guldis, 

          -då får vi väl hoppas att någon hittar oss,  sa han med en liten små sur röst

           Vi hörde något som prasslade vid en buske , ut ur busken kom en annan

             katt som heter Kitty.

             Kitty brukar vara på rätt bra humör men idag var hon inte på topp hummör.

              -Hej Kitty värför är du så ledsen?

               - Matte slängde ut mig för jag "smaka" på bröloppstårtan när vi var på

                 bröllop.

               - Okej, men du kan få bo hos oss.

               -Bra vart bor ni da?

                 Just det vi har gått vilse.

                 Kitty fråga vad som var i den oranga hinken.

                 Jag var ju ärlig och sa att det var en guldfisk där i.

                  - Gud vad smart du är som har tagit med mat till oss.

                   -DU, OM DU ÄTER UPP GULDIS DÅ DU DÅ SKA JAG....

                   Det blev tyst jag skämdes för det jag sagt.

                   Jag sa förlåt hon också.

                    Men så småningom så läre sig Guldis och Kitty känna varanndra.

                     Det var då Kitty sa att hon hittade ut till stora vägen och jag

                    sa att jag hittade från stora vägen hem till mig.

                     Men det var så sent nu och alla  så trötta så vi börja den långa

                     Vandringen i morgon. vi kröp in i en buske och sov, alla förutom

                     jag somnade direkt. Jag såg en annan katt som kallas Blixten,

                     Alla var rädda för honom, han "härskade" över Alla katter som fanns

                      till och med dem i Kina. Men iallafall, jag blev så rädd så jag tror

                      jag svimma. På morgonen aå hade Kitty gått ut med Guldis Utan-

                      för busken. Jag  sprang ut och tänkte att Kitty hade ätit upp

                       Guldis. Men som tur var satt de bara där och prata, och vi började

                     på vår hem-vandring. Detv tog inte så lång tid som jag trodde.

                       Men när vi var hemma så fick Kitty gå bakom mig för jag trodde att

                        Matte skulle bli arg. På morgonen nästa dag hände något

 ´                   Fantastisi hörde gnällande och pip bredvid oss, det var små små

                       katt ungar. tänk jag hade blivit pappa, och jag la märke till att

                          Matte hade sätt både kitty och kattungarna. Vi döpte dem till:

                         Lisa,Sam,Bea och sist men minst Kokos


Hoppas sagan var bra ;)

Av Tindra Li Karlsson - 14 april 2012 15:18

姥姥我很想你,

今天在瑞典下雪了,真冷。

爱你姥姥。

姥姥你是世界上最好的姥姥。


李梓菲  

Av Tindra Li Karlsson - 12 april 2012 16:25

På dagis så fick alla på min avdelning skriva något bra om mig.

Här har vi alla saker som folk skrivit om mig:


Tindra(jag själv) tycker jag är bra på att leka med barbiedockor.'


Saga tycker jag är snäll och hennes bästa kompis.


Klara H.N säger att jag är bra att leka med.


Nathalie tycker jag är rolig att leka med.


Noa säger att jag har fint hår.


Rebeca säger att jag är snäll.


David tycker  jag har fint hår.


Love säger att jag är bra på att leka.


Emilia tycker jag är bra på att cykla.


Teo tycker jag är bra på att rita.


Wiliam tycker jag är bra på att springa( och pussas).


Klara J.W säger  att jag är bra på fotboll.


Alva tycker  jag är en bra kompis


alfred säger att jag ritar fint.


Isak säger att jag har fina ögon.


Sascha säger att jag är en bra pussmaskin.


Sebastian säger att jag är bra på att springa.


Victoria tycker jag är snäll.


Fredrik tycker jag är bra på att leka "mamma, pappa ,barn.


Erik säger att jag är bra att leka med.



Av Tindra Li Karlsson - 9 april 2012 19:48

I .. lördags var  jag och ett par kompisar ute och knakade på dörrar och sa:

-Glad påsk. Och mina komisar hade skrivit små lappar  där det  också stod glad påsk.

Men iallafall knappt några var hemma, och en gammal gubbe fick en sån där liten lapp och sa:

-Får jag den.

ja, så klart, sa vi och precis då smälde han till dörren.

vi stod där och sa.

-GODIS!!!.

  MUMS!!!!!!!!!!!!!!!!!



Av Tindra Li Karlsson - 6 april 2012 09:08

igår när jag komm hem från skolan var Tora,Johanna och pappa hemma.

Mamma och Liv var hemma hos en kompis.

när jag kom in i mitt rum så var min alldeles nya säng där.

Jag blev rätt så glad men på kvällen när vi skulle "bygga" ihop den så var det lite mindre roligt.

nu innat har jag sovit jätte gott.

                                                  
  //Tindra:)

Ovido - Quiz & Flashcards