tindrakarlsson

Alla inlägg under december 2012

Av Tindra Li Karlsson - 31 december 2012 11:39

Ida sov över från annagen till lördagsmorgonen, jag blev sjuk och har varit det länge men jag och Ida gick och kolla på Bio iallafall. Igår var jag och mamma i stan och handlade med Liv och gick till Globen och kollade på

Disney on ice. Jag blev jätte jätte trött och ångrade genast att jag hade följt med,

Nu mår jag bättre och ikväll kanske vi ska till ett par gäster!

  GOTT NYTT ÅR!

Av Tindra Li Karlsson - 25 december 2012 20:05

Jag skrev tyvärr inte igår (julafton),

vi hade mycket att göra för att världens bästa kusin ida var här med sin familj,

jag fick jätte många många fina presenter:

  • en mössa
  • en ny telefon  
  • strumpor
  • en låda med en muffinsbakbok och muffinsformar
  • wii spel mm

mamma och pappa hade lagt min telefon i en presentbox där det stod HM på,

och då trodde att det var kläder men när jag öppnade så var det en ny mobil!!

jag blev gladast av mobilen,

sen mössan (det var en mössa med en sån här tofs på)

Av Tindra Li Karlsson - 24 december 2012 15:34

Sitter och kollar på Kalle Anka, som alla gör på Julafton,,
Eller??
Nästan alla tror jag

Av Tindra Li Karlsson - 23 december 2012 13:10

dumma dator,, hade skrivit ett helt inlägg sen helt plötsligt så blev det svart,, och aalltt försvann,


  men iallafall, Liv åt nyss en sån här äcklig choklad grej,

jag mar typ illa bara jag tänker på det, jag åt en sån för jätte länge sen, och jag kan inte fata hur man kan äta en sån utan att spy??


jag är jätte trött idag

igår var jag och mamma i stan och handlade julklappar,

eftrersom vi inte kollade på klockan varje sekund så blev det en sen middag på nåt konstigt ställe klockan 9,

vi satt på pendeltågsstationen klockan 10, det var mörkt ute och det luktade kiss,

när jag var hemma var klockan 11 och jag var jätte trött,

så jag kröp in i sängen och somnade direkt.


ojj, måste gå ner och hjälpa mamma med lunchen,


god jul igen och hoppas att det inte krånglar för er när ni skriver inlägg,,,,,  

Av Tindra Li Karlsson - 21 december 2012 11:24

jahapp,,

då var det jul lov "igen",

jag sitter på pappas jopp och pysslar med.....(inget).

igår hade vi julspel på sklolan,

det gick bra (jag var presentatör och spelade piano   )

jag gick hem till min kompis och vi badade,

 det vgar kul men mamma kom ju så jag fick gå hem,,,,,,,,,

Min kusin ida ska fira juI hoss oss,, det ska bli kul hon kommer tillbaka och sover över pa annan dagen ( eller vad den nu heter,, dagen efter dagen efter  julafton)

vi har pyntat granen, annars har vi inte gjort så mycket mer....

eller jo förresten, jag köpte en sån här mugg som man målar själv på,

hon var ju med när jag handlade den och jag sa att jag skulle je den till en kompis.

när jag slog in den hade jag tidning runt så att formen blev jätte konstig,,

såå hoppas att hon inte vet vad det är.

   GOD JUL!

Av Tindra Li Karlsson - 16 december 2012 19:50

helg,helg,helg,helg,

jag önskar att helgen inte var slut,, fast min helg har varit helt fullt upp.

igår, var Allbert (världens sötaste 1-åring), hans pappa Frans, och hans mamma ying, hemma hoss oss.

vi åt och hade det kul,,,, men Liv ville ju sitta i frans knä när albert också satt där.

'Men Allbert blev jätte arg och avundsjuk för att han inte fick ha sin pappa för sig själv,,,,,,,


idag har det varit en riktig ''jul-dag'',,

jag, pappa och lillesyrran Liv har varit och köpt julgran,

det var svårt för mig och välja ( för att jag ville ha en perfekt)vi kanske stod där i 20 min , men vi gav upp letandet och tog en som var okej.

jag ville ta in granen idag men pappa sa att vi skulle göra det nån annan dag,, (när??)

vi hade också köpt ett pepparkaks hus som vi byggde.  

och just det det var ju tredje advent,,,,,,  



p.s

den här bilden kanske inte är så snygg men det tog lång tid att rita den på datorn




Av Tindra Li Karlsson - 9 december 2012 11:08

Jag och min bästis Alin har varit på globen och kollade på en konsert där:  Danny, Loren, Salem all fakir, Nisse Hellberg, Louise Hoffsten, Mark levengood och Niklas Strömstedt, Sjöng.

Det var nog den första konserten jag har gått ´på, i Globen och det var kul.  

jag och Alin gick och la oss jätte sent,

vi pratade tills vi somnade...


på morgonen vaknade jag 6.40,

Alin va inte vaken så jag försökte somna om.

jag och Alin gick upp 8.20 och gick ner och åt frukost.


Mamma kom och hämtade mig klockan elva och hemma så väntade Lilian från Gotland och min faster Annelie.

mamma, Lilian och Annelie.

De lagade jätte god mat,

eller... Kinesisk mat  .


Nu tror jag att jag ska gå ner till mamma och se vad hon gör,,

Hej då!! :)

Ovido - Quiz & Flashcards